- Stupid people

Jag vill inte bli sårad längre. Jag litar på folk för lätt och tror alltid det bästa om dom, och det känns så fel att man inte ska kunna göra det, man kan fan inte lita på någon längre. Förutom få personer som en allra allra bästavän eller familjen, men jag förstår inte vad det är för fel på alla. Alla är så himla dumma hela tiden. Såklart så kan ju inte jag bestämma hur alla ska vara, för man är ju alltid sig själv och det kan ingen ändra på självklart. Men fatta vad skönt det skulle vara om alla rykten, allt skitsnack och fördomar skulle försvinna. Bara brinna upp och så småningom så skulle alla (inklusive mig själv) förstå hur onödigt allt snack som går runt är, det är bara tomma ord av hat, avundsjuka eller ord som man egentligen inte menar. 
 
I julklapp önskar jag mig en bättre värld. Haha nej, men jag vill att folk ska vakna och inse vad de faktiskt håller på med. Ni sårar. Ni hatar. Ni har kanske blivit sårade. Ni bryr er för mycket. Att det alltid ska vara något. Kan det inte bara bli bra någon gång? 
 
/En irriterad Maja Lindholm.
(och när jag säger "alla" menar jag ju såklart inte alla.)
 
 
och förrresten så hoppas jag att någon känner sig träffad när jag säger att jag inte tycker om dig speciellt mycket just nu pga allt du gjort. Du suger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0