Cut the crap

Ibland går verkligen humöret från toppen till botten. Jag är så trött på alla fördomar och hur mycket man snackar men egentligen inte vet ett skit. Och hur fort tjejer blir stämplade för orrar hela tiden men killar blir aldrig påverkade? Så fort tjejer gör något och inte tänker sig för på tillexempel fyllan (och faktiskt verkligen ångrar det) så är vi orrar, så fort vi har en åsikt om någonting som de flesta är emot så är vi orrar, så fort vi har på oss något som nån inte tycker om så blir vi dömda för orrar. Om en tjej har legat med för många så blir hon automatiskt orre men om killar har legat med många så får han mer status (???). Jag säger inte att jag aldrig har varit dömande någon gång men det finns fan en gräns. 

Det är heller inte riktat mot någon/några, jag tänker mer i allmänhet. Något jag själv borde tänka på också. Varför är det såhär?!??! Hur svårt ska det vara att svälja skitsnacket och få ett första intryck av personen själv istället för att lyssna på rykten och sprida vidare dom? 

Min slutsats är att tjejer borde inte bli kallade för orrar för allt vi gör och alla i allmänhet borde ge alla en chans istället för att gå efter rykten. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0