- ett ilandsproblem

Hej på er!
 
Jag har alltid ilandsproblem men jag tänkte skriva upp ett av dom idag.
Och mitt problem är (gäller oftast oss tjejer), när folk vrider ens komplimanger till kränkningar/icke komplimang.. Tillexempel om man säger typ "åh vad fin du är idag!" och så får man oftast/ibland svaret "men vadå? Brukar inte jag vara fin annars eller? Tycker du att jag är ful på något sätt?" eeeh? nej? Då hade jag väl inte sagt att du var fin? haha asså jag orkar inte. Okej om man skojar med att svara sådär men när folk är dödsseriösa också. Då har man ju lust att slå personen i ansiktet istället. Eller tillexempel om man säger "åh, vilken gullig tröja!" då får man oftast/ibland svaret "gullig? Ehm, tack..." med ironisk röst. Herregud, när jag säger gullig så menar jag ju inte att jag tycker du har hellokitty kläder på dig utan att tröjan var fin/söt? Men förlåt, allt kanske ska vara "snyggt". haha asså jag får damp på sånt här. Stackars mina vänner som brukar få lyssna på sånt här på dagarna.. hehehe.
 
Tjejer är faktiskt ganska töntiga när det gäller sånt här. Ta åt er av komplimangerna istället för att vara så himla negativa och tro att den som säger en komplimang är ironisk och hatar dig typ, tjejer måste lära sig säga tack och le. Gäller även mig ibland... Men förutom det så är tjejer också bäst på andra grejer! Som att dagdrömma, bli sura, avundsjuka, olyckligt kära, deprimerade haha nej men vi är bäst på mycket! och det är killar också! Alla är bäst på sitt egna sätt! 
 
Ha en bra tisdag allihopa ♥ PUSS
 


Kommentarer
Fanny

Åh gud, känner verkligen precis samma sak! Liksom personen kanske var lite extra fin just idag, åh det är så hopplöst!

2012-06-26 @ 22:01:38
URL: http://fannylovisas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0